zaterdag 10 juli 2010

Ik wil een lans breken voor Facebook. En tegelijk aan de jongere generatie duidelijk maken waarom zo veel dertigers en veertigers Facebook gebruiken.
Ik heb een rijk gevulde jeugd gehad en was altijd nogal sociaal. Gevolg: héél veel mensen leren kennen, veel mensen waar ik veel sympathie voor had: op de sportclub, op middelbare en hogeschool, op het werk... Maar ik heb van veel van die mensen moeten afscheid nemen zonder
gsm-nummer of e-mailadres, om de simpele reden dat die toen nog niet bestonden.
Facbook heeft mij de kans gegeven om veel van die mensen weer op het spoor te komen. En in enkele gevallen hebben de draad van onze vriendschap onmiddellijk weer kunnen oppikken. Dat heeft al geleid tot leuke reünies, vrolijke chatsessies en in één geval ook tot een heel intense uiting van vriendschap in een heel stressvolle crisissituatie.
En om enkele criticasters van socialenetwerksites tegen te spreken: mijn sociale leven is er niet minder of synthetischer op geworden, maar net heel organisch en rijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten